City / regio marketing

De Harlem Shake leverde miljoenen hits op in de campagne om de titel Culturele Hoofdstad van Europa 2018. Ook dat is city marketing!

Diensten van Zest

Zest is al jarenlang actief op het gebied van City Marketing. Zo was Zest verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van Leeuwarden 2018 in de race om de titel Culturele Hoofdstad van Cultuur. Het grootste city marketing evenement in Europa. De omvang van een Culturele Hoofdstad jaar is te vergelijken met de Olympische Spelen en een WK-voetbal. Leeuwarden 2018 verwacht in het jaar 2018 3 miljoen bezoekers en toeristen met een bestedingsimpuls van ongeveer 200 miloen euro. 

Zest is op het gebied van city marketing actief op de volgende gebieden:

  • Uitvoeren van audits naar de mate waarin City Marketing concepten / organisatievormen resulaatgericht zijn en het opstellen van verbeteringsplannen
  • Het opstellen van strategische marketing- communicatieplannen
  • Opstellen en ten uitvoer brengen van  mobilisatie- en participatieconcepten 
  • Operationele marketing- en communicatieactiviteiten
  • Interim management
  • CRM, social media, opbouw van relatiebestanden, apps, websites, micro targeting oftewel gedifferentieerde marketing en communicatie

Bekijk de volgende impressie van de vreugde exposie na het behalen van de titel Culturele Hoofdstad van Europa. 

Lezing over Leeuwarden 2018

Zest geeft lezingen over de race van Leeuwarden 2018 om de titel Cultuele Hoofdstad van Europa. De lezing omvat de volgende onderdelen:

  • Wat is een Cultule Hoofdstad
  • Wat zijn de effecten van een Culturele Hoofdstad voor de stad en de regio
  • Met welke weerstanden heb je te maken en op welke wijze doorbreek je deze
  • Rol van de pers, bedrijfsleven, burgers, etc. en hoe ga je hiermee om
  • De strategie en de veranderingen in de strategie tijdens een competitie die vier jaar duurde
  • De concurrentie (Utrecht, Den Haag, Eindhoven en Maastricht)
  • Marketing en communicatie campagne 
  • Timing
  • Mobilisatievermogen van Leeuwarden 2018
  • Waar heeft Leeuwarden uiteindelijk het verschil gemaakt
  • Do´s and dont´s
  • Wat kun je hiervan leren voor het city marketing beleid van je eigen stad of regio

De lezing wordt ondersteund met veel videomateriaal. De lezing is geschikt voor bestuurders, gemeenteraden, provinciale staten, medewerkers communicatie van provincies en gemeenten, alsmede medewerkers van city marketing organisaties. 

Actuele projecten
 

 

 

Geef uw mening...
Contact

Midden-Nederland      Noord-Nederland
Herensingel 19                        
Schoolstraat 19
1382 VM WEESP                     9251 EA BURGUM


Postadres:
Postbus 218
1380 AE WEESP

Tel: 0294 - 490070
Fax: 0294 - 490071
E-mail: klaas@zest.nl 

BTW nummer: 80.67.47.547 
Kamer van Koophandel: 33.29.99.83