Leeuwarden wint de Nationale Citymarketing Trofee

Geplaatst op 3-7-2014
image

De gemeenten Leeuwarden en Eindhoven zijn de winnaars van de Nationale Citymarketing Trofee 2014. Deze prijs is dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt aan de beste citymarketing gemeenten van Nederland.

Leeuwarden won de trofee in de categorie tot 100.000 inwoners. Eindhoven werd eerste in de categorie grote gemeenten boven 100.000 inwoners. Leeuwarden wordt gewaardeerd doordat het zich goed op de kaart heeft gezet met veel succesvolle activiteiten en evenementen in 2013. Bovendien heeft de winnaar in de afgelopen jaren een basis gelegd voor bredere citymarketing in de toekomst.

De jury geeft in het juryrapport aan dat de kwaliteit van de inzendingen nog nooit zo hoog is geweest sinds de eerste uitreiking van de Nationale Citymarketing Trofee in 2010. De jury constateert wederom dat de professionele aanpak op het gebied van citymarketing, met name bij de grote gemeenten, groter is geworden. Bij de kleinere gemeenten blijkt het niet altijd even gemakkelijk om citymarketing in de volle breedte uit te voeren.

De jury over Leeuwarden: 

Leeuwarden heeft mooie resultaten geboekt in 2013, waaronder Leukste Winkelstraat van NL. Er was ook sprake van spraakmakende activiteiten en evenementen, zoals 3FM Serious Request. In 2013 werd bekend dat de gemeente zich in 2018 Culturele Hoofdstad van Europa mag noemen. Er is sprake van een grote actieradius. De aanpak van citymarketing in Leeuwarden biedt daarnaast een veelbelovend perspectief voor de komende jaren. Dan zal ook blijken of het strategisch vermogen en het draagvlak bij met name ondernemers verder worden versterkt. 


De winnaar van de Nationale Citymarketing Trofee in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners heeft een bewogen jaar vol met succesvolle activiteiten en evenementen achter de rug en heeft zich hiermee goed op de kaart gezet. Bovendien heeft de winnaar in de afgelopen jaren een basis gelegd voor bredere citymarketing in de toekomst. 
 

Rol Zest Marketing:

Zest Marketing is de afgelopen jaren op diverse fronten actief geweest met de city marketing activiteiten van de gemeente Leeuwarden. Zest heeft onder andere een audit uitgevoerd naar de resultaatgerichtheid van de marketing activiteiten van de gemeente Leeuwarden. De aanbevelingen uit deze audit zijn door het college overgenomen en in executie gebracht. Daarnaast heeft Zest operationeel de verantwoordelijkheid gehad over de marketing activiteiten van Leeuwarden 2018 in de opmaat naar het winnen van de titel Europese Hoofdstad van Cultuur 2018: het grootste city marketing programma in Europa.

 

Commentaar

Categorieën en Tags

Actuele projecten
 

 

 

Geef uw mening...
Contact

Midden-Nederland      Noord-Nederland
Herensingel 19                        
Schoolstraat 19
1382 VM WEESP                     9251 EA BURGUM


Postadres:
Postbus 218
1380 AE WEESP

Tel: 0294 - 490070
Fax: 0294 - 490071
E-mail: klaas@zest.nl 

BTW nummer: 80.67.47.547 
Kamer van Koophandel: 33.29.99.83